Valittu määrä ylitti varastosaldon

Uutiskirje

Ostoskori on tyhjä

Fennovet Oy:n verkkokaupan toimitusehdot

Näissä toimitusehdoissa kerrotaan Fennovet Oy:n (Y-tunnus: 1074038-7) toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.

Yleistä

Kaikki hintamme sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäverolain mukaisen arvonlisäveron (esimerkiksi kirjat 10 %, lemmikkieläinpassit ja leimasimet 24%) ja hinnat ilmoitetaan euroissa (€), mikäli toisin ei mainita.

Pidätämme oikeuden peruuttaa kauppa tai tehdä hintamuutoksia, mikäli tilattu tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkinahintaa johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä.

Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin.

Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä valittujen maksu- ja toimitustapojen mukaan. Yleensä otamme tilauksen käsittelyyn tilauksen saapumista seuraavana arkipäivänä ja näin ollen varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 3-5 arkipäivää. Tilaustuotteiden arvioitu toimitusaika on 14-30 arkipäivää.

Tuotekohtaiset toimitusajat näkyvät kunkin tuotteen tuotekortista. Maksu- ja toimitustapojen ehdot näkyvät tältä sivulta kohdista Toimitustavat ja Maksutavat. Annetut toimitusajat ovat arvioita toimitusajoista eivätkä sido myyjää. Fennovet Oy ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.

Toimitustavat

Toimitamme tilauksia alla listatuilla toimitustavoilla. Kunkin toimitustavan yhteydestä näet lisäksi toimitusajan ja hinnan. Toimitustapojen saatavuutta rajataan painon mukaan. Tilauskohtaisesti saatavilla olevat toimitustavat näytetään automaattisesti ostoskorissa ja myös hinnat lasketaan automaattisesti.

Mikäli jotain tilauksen tuotteista ei ole varastossa, tilauksesi jää odottamaan puuttuvia tuotteita. Voimme tarvittaessa toimittaa varastosta heti löytyvät tuotteet erikseen, ja loput tuotteet toimitetaan jälkitoimituksena ilman lisätoimituskuluja.

Kirje

Pienemmät tilaukset toimitamme Economy- (2. lk) tai Priority- (1. lk) kirjeenä. Postin mukaan Priority-kirjeet jaetaan vastaanottajille pääsääntöisesti neljäntenä arkipäivänä jättöpäivästä lukien.

HUOM: Eri alueilla on käytössä erilaisia jakelutapoja. Monilla alueilla on käytössä kevennetty jakelu, mikä tarkoittaa sitä, että pääosa postista jaetaan näillä alueilla maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tiheästi asutuilla alueilla on käytössä vuoropäiväjakelu, jolloin postia jaetaan vuoroviikoin eri päivinä.

Toimitamme kirjeitse korkeintaan 3 cm paksuiset ja/tai korkeintaan 2 kg painoiset tilaukset. Tätä suuremmat tilaukset toimitetaan aina postipakettina. Pidätämme oikeuden lähettää tilauksen postipakettina, mikäli tilausta ei painon tai liian suuren koon vuoksi pystykään lähettämään kirjeenä.

Pikkupaketti

Korkeintaan 20 lemmikkieläinpassin tilaukseen voi valita toimitustavaksi myös Pikkupaketin. Pikkupaketti on perillä kolmen arkipäivän kuluessa lähettämisestä, ja se jaetaan kätevästi suoraan vastaanottajan postiluukkuun tai -laatikkoon muun postin mukana. Pikkupakettiin kuuluu myös seuranta.

Nouto valitsemastasi Postista

Tilauksesi on noudettavissa lähimmästä Postin toimipisteestä yleensä viimeistään kolmanena työpäivänä lähettämisestä. Voit seurata paketin etenemistä antamamme seurantakoodin avulla ja lunastaa paketin tämän kyseisen koodin avulla. Lähetyksen oletettu toimitusaika on tarkistettavissa Postin internetsivuilta https://www.posti.fi/fi/toimitusaikakysely.

HUOM: Annathan tilatessasi matkapuhelinnumeron ilman välimerkkejä (0401234567), jotta Postin saapumisilmoitus löytää perille. Posti ei enää lähetä saapumisilmoitusta paperisena versiona.

Nouto Postin pakettiautomaatista

Paketti on valitsemassasi pakettiautomaatissa lähetyksen saapumispäivänä yleensä viimeistään kolmantena arkipäivänä lähetyksestä kello 19 mennessä. Lähetyksen oletettu toimitusaika on tarkistettavissa Postin internetsivuilta https://www.posti.fi/fi/toimitusaikakysely. Kun paketti on automaatissa, saat tekstiviestin, jossa on lokerokoodi.

Posti Express (yrityksille)

Saat tilaamasi tuotteet työpaikallesi yleensä lähettämistä seuraavana tai viimeistään toisena arkipäivänä kello 16 mennessä. Lähetyksen oletettu toimitusaika on tarkistettavissa Postin internetsivuilta https://www.posti.fi/fi/toimitusaikakysely. Mikäli et ole paikalla, saat lähetyksen työpaikkaasi lähinnä olevasta Postin noutopisteestä saapumisilmoitusta vastaan. Ota henkilöllisyystodistus mukaan.

Kotipaketti

Posti on yhteydessä vastaanottajaan 1–2 arkipäivän kuluessa lähetyksen vastaanotosta sopiakseen lähetyksen toimituspäivän ja toimitusaikavälin. Lähetyksen oletettu toimitusaika on tarkistettavissa Postin internetsivuilta https://www.posti.fi/fi/toimitusaikakysely.

Nouto toimistolta

Nouto on aina ilmainen. Nouto toimistolta onnistuu vain sovittuina aikoina, joten otathan yhteyden aina ennen noutoa. Pakkaamme tilauksen valmiiksi, joten tämä on samalla paikkakunnalla asuville vaivattomin ja halvin toimitustapa.

Noutamatta jäänyt lähetys

Mikäli asiakas jättää tilauksensa noutamatta Postin toimipisteestä tai pakettiautomaatista ja lähetys palautuu takaisin Fennovetille sekä lähetetään uudelleen asiakkaalle, veloitetaan asiakkaalta lisätoimistuskuluja 20 € + alv.

Myyntialue

Ulkomaille toimitettaessa tilauksen toimituskustannukset määräytyvät toimitusmaan mukaan ja toimituskustannukset veloitetaan todellisten toimituskulujen mukaan. Suomen lisäksi toimitamme tilauksia seuraaviin maihin: Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Itävalta, Latvia, Liettua, Luxemburg, Portugali, Puola, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Tanska, Tsekki, Unkari ja Viro.

Lisätyöt ja laskutettavat työt

Toisinaan tilauksien yhteydessä saattaa tulla lisätyötä esim. tilaukseen liittyvien lisäselvityksien (esim. tulli- ja veroselvitykset, täytettävät lomakkeet) tai erityistoiveiden (esim. lahjapakkaus) osalta. Jos lisätyö aiheutuu asiakkaan vuoksi, veloitamme lisätyön suoraan asiakkaalta. Laskutettavasta työstä sovitaan aina asiakkaan kanssa ennen työtä.

Maksutavat

Verkkokaupan tilauksia voi maksaa seuraavilla maksutavoilla. Kunkin maksutavan yhteydessä näet mahdollisen lisähinnan kyseiselle maksutavalle. Varaamme tuotteita maksamattomalle tilaukselle enintään 14 vuorokauden ajan, minkä jälkeen tuotteet ovat kenen tahansa ostettavissa.

Osa maksutavoista voi edellyttää rekisteröitymistä Fennovet Oy:n asiakasrekisteriin.

Luottokortit

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, Y-tunnus 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Lasku / E-lasku

Eläinlääkäreiden ja eläinlääkäriasemien tekemät tilaukset voidaan myös maksaa toimituksen ohessa saapuvalla laskulla tai e-laskulla.

Muut asiakkaat voivat myös valita maksutavaksi laskun, joka lähetetään tilaajalle sähköpostitse. Tilaus toimitetaan, kun lasku on maksettu.

Laskutuslisä on asiakastilin luoneille 0 €, muille 10 € + alv.

Palautusohjeet

Teillä on oikeus peruuttaa verkkokaupan tilaussopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.

Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun olette vastaanottaneet tilaamanne tuotteen, tai jos tilaus toimitetaan useammassa erässä, niin viimeisen erän tilauksestanne.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla, esimerkiksi:
postitse: Fennovet Oy, Aleksis Kiven katu 52-54, 00510 Helsinki
puhelimitse: 09 7745 4819
sähköpostilla: fennovet@fennovet.fi

Voitte käyttää liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tilaussopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä peruuttamanne tuotteet takaisin ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksenne jättämisestä. Määräaikaa katsotaan noudatetun, jos lähetätte tuotteet takaisin ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteet myyntikelpoisina takaisin.

Palautus on maksuton Suomen sisällä. Mahdollisia ulkomaantilauksia palautettaessa perimme palautuksesta aiheutuvat lisäkulut asiakkaalta. Fennovet Oy vastaa tuotteiden palautuskustannuksista, kun toimitte seuraavasti:

  • Palautettujen tuotteiden täytyy olla myyntikuntoisia, muutoin veloitamme aiheettomasta palautuksesta aiheutuneet kulut, kuitenkin aina vähintään 25 €. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa tuotetta.
  • Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, toimitamme veloituksetta uuden asiakkaalle. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.
  • Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Palautusohjeet

Varmistathan ennen tuotteiden palautusta, että tuotteet ovat avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia.

Palauttaminen onnistuu Postin tiskiltä asiakaspalautuksena. Kun palautus on saapunut meille, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse ja otamme palautuksen käsittelyyn. Liitäthän tilauksen mukaan seuraavat tiedot:

  • Fennovetin asiakaspalautusnumero: 602400
  • Omat tiedot: nimi, osoite ja puhelinnumero.
  • Tilinumerosi palautusta varten tai tieto, jos haluat vaihtaa tuotteen uuteen.
  • Tilausnumero, löytyy sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta.
  • Palautuksen syy (vapaaehtoinen tieto). Emme voi vaatia syytä palautukselle, mutta haluamme kehittää toimintaamme ja haluaisimme mielellään kuulla, minkä takia palautus tehdään. Näin voimme palvella asiakkaitamme jatkossa paremmin.

Mikäli pystyt toimittamaan tilauksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä maksun palautukseen tarvittavia tietoja lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.

Peruuttamislomakkeen malli

Täyttäkää ja palauttakaa tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluatte peruuttaa tilaussopimuksen.

Vastaanottaja:
Fennovet Oy
Aleksis Kiven katu 52-54
00510 Helsinki

fennovet@fennovet.fi
Puh. 09 7745 4819

Ilmoitan/Ilmoitamme *, että haluan/haluamme * peruuttaa tekemäni/tekemämme * sopimuksen/osan sopimuksesta *, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista:

Tilauspäivä */Vastaanottopäivä *

Tilaajan nimi * / Tilaajien nimet *

Tilaajan osoite * / Tilaajien osoitteet *

Tilaajan allekirjoitus * / Tilaajien allekirjoitukset *

Päiväys

* Tarpeeton yliviivataan.